Ya Allah bantulah aku

October 26, 2011 hatikumiliktuhanku

Bismillahirrahmanirrahim,

Ya Allah aku bermohon kepadaMu dengan yg amat sangat bantulah aku untuk mengulangkaji pelajaranku untuk peperiksaan yang bakal aku duduki pada hari selasa dan hari khamis nanti ya Allah.Jauhilah aku daripada rasa kecewa dan putus asa dengan apa yg telah aku lakukan pada peperiksaan yang lepas.Kuatkanlah hatiku ya Allah untuk berusaha bersungguh-sungguh.Tunjukkanlah aku apa yg seharusnya aku lakukan dengan masa yg tersisa ini.

Ya Allah jauhilah diri ini dari segala keserabutan, kekalutan , perasaan cemburu, penakut, riak, bakhil dan sedih serta apa jua perasaan buruk yang Engkau tidak redhai.Ya Allah berikanlah kelapangan dalam dada ini untuk aku terus menuntut ilmuMu serta melaksanakan ketaatan kepadaMu.

Ya Allah aku mohon kepadaMu dengan yang amat sangat permudahkanlah ya Allah urusan aku dalam menjawab segala soalan yg dikemukakan kepadaku, fasihkanlah tutur kataku agar mereka yg akan mengadiliku memahami perbicaraanku serta memberikan keputusan yang terbaik untukku.

Ya Allah lancarkanlah segala-galanya untukku, permudahkanlah segala-galanya untukku.Aku hanya mampu berharap kepadaMu kepada kerana Engkaulah sebaik-baik Pengharapan Engkau jualah yg Maha Memahami lagi Maha mengetahui.

Ya Allah aku mengaku akan segala kelemahanku, serta kejahilanku juga dosa-dosa yg telah aku lakukan.Ampunilah aku ya Allah di atas segala kesalahanku itu.Aku bukanlah siapa-siapa melainkan apa yg telah Engkau kurniakan kepada ku.

Ya Allah , aku hambaMu yg penuh hina merayu kepadaMu berikanlah ketenangan jiwa, kefahaman serta kebijaksanaan dalam setiap urusan kerana Engkaulah sebaik-baik pengurnia.

Amin Ya rabbalna ‘alamin

Entry Filed under: Uncategorized

Leave a Reply

Trackback this post  |  Subscribe to comments via RSS Feed

 
