Apabila Allah ingin memberikan rahmatNya kepadamu ,dia pasti akan mengujimu

May 22, 2011 hatikumiliktuhanku

Bismillahirrahmanirrahim,
Dengan nama Allah yg Maha Pemurah lagi Maha Penyayang,

Segala puji bagi Allah yg masih lagi melimpahkan kasih sayangnya kepada:

Hambanya yang tak henti-henti melakukan dosa.
Hambanya yg terkadang merasakan amalnya sudah cukup untuk menebus syurganya.
Hambanya yang tak sedar melakukan dosa sehingga segenap hatinya tiada ruang cahaya petunjuk untuk menyelinap masuk.

Terima kasih Allah kerana Engkau masih lagi menyayangi aku,
Terima kasih kerana mengingatkan Aku tatkala aku semakin hari semakin hanyut dengan keindahan dunia.
Terima kasih ya Allah kerana Engkau mengingatkan aku segala dosa yang telah aku lakukan.
Terima kasih Allah kerana Engkau menguji aku dengan ujian ini.
Hanya Engkau Maha Mengetahui segala apa yang aku rasakan
Terima kasih ya Allah kerana Engkau telah memberikan aku ketenangan setelah Kau timpakan aku ujian

Ya Allah aku mohon padaMu ditetapkan hatiku dalam Iman dan Taqwa
Diteguhkan pendirianku pada syariatMu,
Dikuatkan hatiku untuk tetap di jalanMu,
Dimudahkan segala jalan hidupku mencapai redhaMu,

Ya Allah jujur hari ini aku gembira membaca surat cintaMu,
Saban hari, aku mencari ayat-ayat cintaMu yang mampu mengubat hatiku,
Baru kini aku temui,

Auzubillahi minasysyaitanirrajim,
Aku berlindung kepada Allah daripada gangguan syaitan yg direjam,

Bismillahirrahmanirrahim,

Wahai orang-orang yang beriman !Bertakwalah kepada Allah dan carilah wasilah (jalan) untuk mendekatkan diri kepadaNya dan berjihadlah (berjuanglah) di jalanNya ,agar kamu beruntung.(Al- Maidah ayat 35)

Sodaqallah hul ‘Azim
Maka benarlah kata-kata Allah

Wallahu’alam

Entry Filed under: hati,hikmah ciptaan/syariat Allah,me as student,sabar dgn musibah

Leave a Reply

Trackback this post  |  Subscribe to comments via RSS Feed

 
