Bila cinta

January 14, 2011 hatikumiliktuhanku

Bismillahirrahmanirrahim,
Dengan nama Allah yg Maha Pemurah lagi Maha Penyayang

Alhamdulillah aku diizinkan Allah untuk terus hidup menghirup udara segar tak berbayar yg pada hari ini genap 24 tahun.Terlalu banyak nikmat yg telah aku kecapi sepanjang umur kurniaan Allah ini.

Bila Cinta segala-galanya menjadi indah .Jiwa terasa tenang, hati menjadi girang.Cinta khaliqku sentiasa memberikan aku lebih daripada pintaku.Ku ingat aku gagal dalam ujian Kau hadiahkan aku kepujian dalam keputusan.Kau hilangkan kesunyian dengan Kau hantarkan insan-insan yg ikhlas menyayangi aku.Aku terharu.Aku sedar terkadang jiwa ini memberontak dengan mehnah dunia.Di saat jiwaku kesempitan dan menyesak Kau hadiahkan aku kelapangan yg mampu membuat aku tersenyum sendiri.

Alhamdulillah, Kau berikan aku nikmat Iman dan Islam.Melaluinya aku belajar menghargai insan-insan di sekelilingku.Namun, aku kekadang tewas di saat terasa diri ini tak dihargai.Namun kau hiburkan Aku dgn Ayat-ayat suci mu yg mampu aku jadikan teman dikala jiwaku kekosongan.

Alhamdulillah, Kau berikan aku ibu dan ayah yg terbaik, tiada kata yg mampu aku ucapkan untuk menghargai pengorbanan mereka.Pagi petang ,siang malam mereka memikirkan aku, adakah aku sihat, adakah aku gembira, adakah aku makan.Hingga terkadang aku terlalu takut untuk membiarkan mereka disakiti walaupun itu cuma tanggapanku semata.Ya Allah berilah sebaik-baik balasan kepada mereka berdua.Kerana aku terlalu menyayangi mereka dan tak sanggup melihat mereka disakiti.

Alhamdulillah,
Segala puji bagi Allah yg Maha sempurna menjadikan manusia dari tiada kepada ada, Maha Pemurah memberi tanpa berkira, Maha Penyayang menghibur dikala duka melengkapi dikala kekurangan.Bila cinta Khaliqku bertandang lagi aku harap ianya terus kekal dijiwa yg lemah lagi hina ini .

Wallahua’lam

Entry Filed under: Uncategorized

Leave a Reply

Trackback this post  |  Subscribe to comments via RSS Feed

 
