Di manakah jodoh?

July 12, 2010 hatikumiliktuhanku

Bismillahirrahmanirrahim,
Dengan nama Allah yg Maha Pemurah lagi Maha Penyayang,

Jodoh.Dimanakah jodohku?Bagaimana aku tahu itu adalah jodoh yg telah ditentukan untukku?Soalan yg tak akan terjawab sehingga tertera nama di atas kad wangi.Begitulah kata teman rapatku apabila bercerita tentang jodoh.Ada yg berkawan bertahun-tahun namun putus dan akhirnya menikah dengan insan yg hanya dikenali tak sampai sebulan.Itulah namanya jodoh.Seusai makan petang aku berehat bersama tok , kak siza dan makcik as..Aku tak terlepas menjadi sasaran.”Kak dah ada ke belum”.Aku yg mati akal dengan soalan cepu gangsa menjawab ringkas.”No comment”..

Jodoh ajal maut semuanya ketentuan Allah.Aku, dia dan kamu tidak tahu siapakah jodoh kita.Aku ingin sekali berkongsi entri blog di bawah yg aku rasakan menari untuk tatapan bersama walaupun panjang tapi buah fikirannya agak menarik untuk kita renungkan

http://www.fuadlatip.com/v1/2009/06/dimanakah-jodoh/

Entry Filed under: hati,Uncategorized

One Comment Add your own

  • 1. maz  |  September 8, 2010 at 8:37 am

    Dulu saya selalu berkeluh kesah tetang jodoh yang liat tiba. Maklumlah umur pun dah 36 tahun, bukan kata jodoh teman lelaki pun tiada. Namun seiring dengan peningkaan usia, akal yg kian matang, saya mulai faham mengapa jodoh saya lambat, baru saya faham mengapa Allah belum lagi mengabulkan doa-doa saya… susah nak terangkan tp yg nyata Allah maha mengetahui lagi pengasih.. Ada sesuatu yang saya amat faham dalam keadaan diri sy sekarang iaitu adakalanya ‘lambat’ itu lebih baik bg sesetengah orang. Kerana Allah sayangkan sayalah maka diberinya ujian ini. Demi Allah saya bersyukur dan tetap yakin kebahagian itu tetap ada walaupun hanya muncul di akhirat nanti. Teman-teman yg senasib, ingatlah, Allah sekali-kali tidak akan menzalimi hambaNya, tetapi hamba itu sendiri yg tidak bersyukur dan menzalimi dirinya sendiri.


Leave a Reply

Trackback this post  |  Subscribe to comments via RSS Feed

 
