Meminta kepada Yg Maha Kuasa

May 5, 2010 hatikumiliktuhanku

Bismillahirrahmanirrahim,
Dengan nama Allah yg Maha Pemurah lagi Maha Penyayang,

Hidup ini bagai ombak yg menghempas ke pantai.Hari-hari yg dilalui tak pernah sunyi daripada diuji.Ujian Allah kepada hambanya.Terbangun dari sedarku aku tahu aku telah banyak bersalah kepada khaliqku.Ya Allah ampunilah aku.

Mungkin juga Allah menimpakan ujian ini kepada diriku agar aku tidak lupa untuk bermunajat kepadaNya.Agar aku selalu dekat kepadanya.Mulut manis berbicara, wajah ceria tiada bersirna.Namun, hanya Allah yg tahu sesuatu apa yg membelenggu diri ini.Ujian- demi ujian aku tempuhi.Ku harapkan kesabaranku bertambah kuat.Ku harap redha ku terhadap apa yg terjadi tidak berkurang malah makin bertambah.

Meminta hanya kepada Raja segala raja begitulah kata-kata ustaz Ismail.Setiap manusia mempunyai permintaan atau permasalahan yg ingin diselesaikan.Mintalah kepada Allah hanya Allah yg mampu menyelesaikan masalah kita.Dengan izinNya juga permintaan kita dimakbulkan.Mintalah pada Allah apa yg anda inginkan.

Solat adalah komunikasi secara terus kepada Allah.Di saat menunaikan solat minta lah pada Allah apa yg dihajatkan.Muhasabah semula adakah sempurna solat yg kita laksanakan sehari-hari………

Ya Allah tabahkanlah hati ini menempuh ujianMu, jadikanlah aku hamba yg sentiasa sabar dengan setiap ketentuanMu.Jika aku takut, maka kuatkanlah aku agar aku bisa jadi berani menghadapinya.Ya Allah jadikanlah pengakhiran yg terbaik bagi kehidupanku di dunia dan akhirat.

Wallahualam

Entry Filed under: Uncategorized

Leave a Reply

Trackback this post  |  Subscribe to comments via RSS Feed

 
