Allah sedang berbicara dgnku

January 26, 2010 hatikumiliktuhanku

Bismillahirrahmanirrahim,

Dengan nama Allah yg Maha Pemurah lagi Maha Penyayang

Kita selalu mendengar kata-kata ini

”Kau harapkan panas berpanjangan, namun Allah turunkan hujan di pertengahan… rupa-rupanya Allah ingin hadiahkan pelangi..”

Musibah yg menimpa diri ini membuatkan aku tercari-cari dimanakah silapku.Sampailah, aku menemui video ini

Ingin aku kongsikan butirannya yg aku rasakan bermanfaat untuk kita ambil pengajaran tatkala kita merasa tersangat sedih dan kecewa dengan sesuatu musibah yg menimpa diri…

Allah sdg berbicara dganmu.. Allah sdg mengingatkan mu untuk tidak sombong..

“Apa salah saya pada allah?”

Istighfarlah!..Ingat lagi siapa dirimu? Apa yg telah kau lakukan selama ini? Tidakkah kau sombong..?
Kau merasa paling benar,kau merasa paling suci

Allah sedang mengingatkanmu untuk sabar dan ikhlas..

Sejenak kita tersungkur di medan ujian..cuba kita kenang apa yg telah kita lakukan..Barangkali ada khilaf yg kita lewati tanpa kita sedari….

Wallahu’alam

Entry Filed under: sabar dgn musibah,Uncategorized

Leave a Reply

Trackback this post  |  Subscribe to comments via RSS Feed

 
