Terima kasih Ya Allah

December 24, 2009 hatikumiliktuhanku

Bismillahirrahmanirrahim,
Dengan nama Allah yg Maha Pemurah lagi Maha Penyayang,
Alhamdulillah, tiada lafaz yg mampu aku ucapkan di atas segala keindahan rasa yang aku alami, rentetan rasa syukurku terhadap kejayaan demi kejayaan yg Engkau kurniakan kepada insan2 yg sangat aku cintai.SubhanaAllah , aku panjat seribu pujian Khaliqku yg Maha Pencinta,Ya Allah terima kasih atas nikmat dan rahmatMu kepada kami.Ya Allah peliharalah hati-hati ini ialah agar tiada noda angkuh, riak, jua takabbur yg menjengah ke hati-hati kami.

Barangkali benar katanya, “Kerja keras ku ini jangan kau lihat akan meningkatnya pangkatku di dunia, namun saksikanlah kejayaan yg menyusul yg Allah permudahkan bagi kalian semua”

Subhanallah, hatiku merintih sebak dalam sendu mengimbas kalimat-kalimat lembut yg lahir dari seorang yg jujur berharti murni.Yg akan menjadi teladanku dalam aku meniti onak-onak kedewasaan yg penuh mencabar.Ya Allah terima kasih ya Allah atas kurniaan Mu kerana aku sesungguhnya tidak akan pernah mampu membalas segala pemberianMu.

Moga kejayaan ini tidak akan menjadikan aku kufur, malah menjadikan aku lebih akur akan kebesaranMU.
Aku menghitung hari meniti saat-saat akhir sebelum aku melangkah masuk ke dalam medan peperiksaan duniaku.Hatiku berbunga riang berkongsi kegembiraan mereka.Ya Allah selamatkanlah pemergian mereka dan kepulangan mereka ke destinasinya ,dan limpahkanlah barkah mu di atas segala niat suci mereka.Dan sesungguhnya Engkau Maha Mengetahui bahawa aku sangat merindui dan mencintai mereka…

Terima kasih Allah…

Wallahu’lam

Entry Filed under: syukur dgn nikmat,Uncategorized

Leave a Reply

Trackback this post  |  Subscribe to comments via RSS Feed

 
