Alhamdulillah berakhirnya sudah kuliahku

December 17, 2009 hatikumiliktuhanku

Bismillahirrahmanirrahim,
Dengan nama Allah Yg Maha Pemurah Lagi Maha Penyayang,

Cepat betul masa berlalu, ku rasakan baru semalam aku bertamu di bumi Irish ini.Namun, aku sudah pun berjaya menamatkan sesi kuliahku yg terakhir di sini.Kuliah yg buat terakhir kalinya di Beaumont Hospital.Di saat ini aku perlu mengumpulkan segenap semangat dan kekuatan fizikal,mental dan emosi aku untuk berjuang memahami, mengulangkaji pelajaran yg akan duji dalam final semester exam yg akan berlangsung 11 Januari 2010.Aku perlu berusaha bersungguh-sungguh kerana

” sesungguhnya Allah tidak akan mengubah nasib sesuatu kaum itu sebelum mereka mengubah apa yang ada pada diri mereka”

Akan aku cuba jadikan firman Allah ini sebagai kata azimat yg akan membakar semangat ku untuk belajar.Aku tidak punya masa lagi untuk bermalas-malasan.Tanpa usaha segalanya akan sia-sia.Tanpa doa segala usaha tiada berkatnya.Tanpa Tawakkal kita akan mati akal.Kerana apa? Kerana kita mengharapkan sesuatu yg penyudahannya hanya milik Allah.Kepadanya jualah kita memohon dengan penuh tunduk dan harap agar dikurniakan segala yg kesudahan yg terbaik.

“Ya Allah teguhkanlah hatiku dalam berusaha pada jalanMu, Janganlah Kau palingkannya walaupun sebentar,
Ya Allah jika aku penat penatkanlah aku dalam usahaku mencari redhaMu, agar tiada lagi keinginanku untuk melakukan maksiat yg membawa kepada azabMu”

Wallahua’lam,

Entry Filed under: me as student,Uncategorized

Leave a Reply

Trackback this post  |  Subscribe to comments via RSS Feed

 
