Aku rindu akan saat itu

October 9, 2009 hatikumiliktuhanku

Bismillahirrahmanirrahim,
Ya Allah jika aku salah maafkanlah aku, jika aku lemah kuatkanlah aku.Aku terawang2 mencari diriku sendiri.Adakah cukup amalanku selama ini?Adakah cukup bukti cintaku pada Rabbiku.Ya Allah jika aku terleka melayan keindahan dunia.Ingatkanlah aku bahawa aku akan mati menemui penciptaku.

Tiba-tiba ingatan ku kembali ke zaman persekolahan ku, Masih aku ingat kata2 cikgu khairuddin, Guru Kanan Sains di sekolah ku dulu.Hidup ini ibarat jam dinding, masa berlalu dan pergi tanpa berundur sedetik waktu pun.Yang berlalu akan menjadi nostalgia , yang kini menanti , yang mendatang dinanti penuh harapan.Katanya lagi Hidup kita di dunia ini adalah antara redha dan syukur.Apabila kita mendapatkan nikmat kita bersyukur,dan apabila mussibah melanda kita akur dengan penuh redha

Dari Suhaib ra, bahwa Rasulullah SAW bersabda, “Sungguh menakjubkan perkaranya orang yang beriman, karena segala urusannya adalah baik baginya. Dan hal yang demikian itu tidak akan terdapat kecuali hanya pada orang mu’min: Yaitu jika ia mendapatkan kebahagiaan, ia bersyukur, karena (ia mengetahui) bahwa hal tersebut merupakan yang terbaik untuknya. Dan jika ia tertimpa musibah, ia bersabar, karena (ia mengetahui) bahwa hal tersebut merupakan hal terbaik bagi dirinya.” (HR. Muslim)

Bermulanya,detik jam hidupku di dalam rahim ibuku.Ditiup roh ke jasad suci tiada berdosa, dinanti oleh ayah dan bonda dengan penuh harapan menjadi permata mulia harapan mereka menumpang teduh , melabur saham di padang mahshar.Aku dibesarkan dengan penuh kasih sayang tiada rungutan dari mereka berdua yg melayan aku yg memiliki seribu kerenah.Aku rindu akan saat-saat itu dipeluk dimanja, didodoikan tidurnya.Ya Allah terima kasih atas nikmatMU yang tak terhingga ini.Maafkan aku jika pernah aku menzalimi atau mengasari mereka.Jangan pernah kau biarkan aku kufuri nikmatMu ini.

Jam ini mampu berhenti pada bila2 masa sahaja tatkala jarumnya mencecah ke angka dua belas.Rata2 umat nabi Muhammad umurnya hanya mencecah 60 thn .Kini umurku akan mencecah 23 tahun.Sudah 1/3 umurku telah pun aku nikmati.Adakah cukup amalku untuk menjadi bekalan kehidupan hakiki ku????Aku takut tapi tak tahu apa yg aku mahu dan tahu.Aku pasti kalian yg membaca entry ini pasti pernah mengalaminya.Jika tidak pun mungkin kalian pernah terfikir apakah kesudahan hidupku?Di syurga kah?Di neraka? Jika di syurga, yg teratas atau yg ter ke bawah?

Jika anda diberi pilihan untuk memilih kereta BMW 5 series dan Kereta proton saga yg manakah anda akan pilih??Begitu juga dgn syurga.Syurga juga ada tingkatannya.Alah dapat masuk syurga pon dah kira ok lah tu.Mana aku tahu aku dah di jamin masuk syurga??Ya Allah jadikanlah kesudahan yg baik bagi diriku jua kedua ibu bapaku serta seluruh muslimin serta muslimat. to be continued

Entry Filed under: syukur dgn nikmat,Uncategorized

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s

Trackback this post  |  Subscribe to comments via RSS Feed

 
%d bloggers like this: