Masa yg berlalu takkan pernah kembali

October 4, 2009 hatikumiliktuhanku

Bismillahirrahmanirrahim,
Ya Allah ya tuhanku maafkanlah aku jika aku mensia-siakan waktu yg terluang ini.Jadikanlah esok lebih baik bagiku.Kerana aku tidak mahu terus2 menyesali masa yg berlalu.

“Demi Masa , sesungguhnya manusia itu dalam kerugian melainkan mereka yg beriman , beramal soleh, yg berpesan-pesan kepada kebenaran dan yg berpesan-pesan kepada kesabaran” surah al-asr

Esok kelas akan bermula kembali, terasa begitu singkat cuti hujung mingguku.Aku berazam untuk mengulangkaji pelajaranku namun tak banyak yg ku dapat memandangkan I am not in the mood of studying.Masa pun berlalu dan aku menyesali akan kehilangan detik2 itu.

Apa yg aku pelajari daripada penyesalan ku ?Huhuhhu.Rancanglah hari-harimu agar masa yg berlalu tiada penyesalan.Kerana Allah membenci orang yg tak menghargai masa.Musuh boleh menewaskan kita dalam kelekaaan kita.Saidina Ali R.A pernah berkata, Masa itu ibarat pedang jika engkau tidak memotongnya nescaya ia akan memotong mu..

Wallahua’lam

Entry Filed under: me as student,Uncategorized

Leave a Reply

Trackback this post  |  Subscribe to comments via RSS Feed

 
