Apa yg tertakdir itu terbaik untukku

June 24, 2009 hatikumiliktuhanku

Bismillahirrahmanirrahim,
Dengan nama Allah yg Maha pemurah lagi Maha Penyayang.Di kala ini aku menghitung jam ingin pulang ke Malaysia .Namun, hatiku seakan gundah mengingatkan keputusan peperiksaan yg akan diumumkan esok. Sepatutnya aku harus bergembira esok akn pulang bertemu mama,ayah,kak, abg fauzi, abg, atin n miul.Aku sangat2 merindui mereka.Sudah setahun tidak bersua muka.Hanya ym dan skype menghilangkan rasa rindu di dalam jiwa kecil ku ini.

Ya Allah betapa takutnya aku hanya Engkau sahaja yg tahu.Ini bukanlah exam pertama bagi diriku namun setiap kali menjelangnya tarikh keramat ini.Aku jadi risau.Ya Allah berikanlah keputusan yg terbaik bagi diriku juga sahabat-sahabatku.

Keputusan ku akan diumumkan esok di saat aku sibuk bertafakur a.k.a tidor dalam flight.Huhu.Aku tak pasti mampukah aku melelapkan mata ini.Aku cuba meyakinkan diri ini bahawa apa yg tertakdir untuk diri ku adalah yg terbaik.Ya Allah jadikanlah aku hamba yg redha dan syukur dengan apa telah kau tetapkan untuk ku.Kuatkanlah hatiku ya Allah untuk menerima apa jua keputusanmu..

Esok pagi aku akan ke Dublin airport bersendirian .Ya Allah lindungilah aku dan selamatkanlah aku di sepanjang perjalanan ku.Jauhilah aku daripada sebarang malapetaka dan kecelakaan.Selamat tinggal Dublin.InsyaAllah Aku akan kembali semula di penghujung September..

Entry Filed under: me as student,Uncategorized

Leave a Reply

Trackback this post  |  Subscribe to comments via RSS Feed

 
